Projecte Dos Rius

Post date: 07/05/2013 14:01:06

Tres instituts del Bages Sud i el Centre ocupacional d’ AMPANS posen en marxa el projecte Dos Rius, destinat a fomentar el treball en xarxa i la integració social.

Des de fa uns mesos , el Pla educatiu d’entorn del Bages Sud, tres instituts del Bages Sud i Ampans van engegar un projecte de col·laboració per fomentar la inclusió social i el treball en xarxa.

Els centres de secundària (Col.legi el Roser i l’ Institut Castellet, de Sant Vicenç de Castellet, i el SI Bages Sud, de Castellbell i el Vilar) participen, a través dels seus dinamitzadors esportius i alumnes , en un projecte conjunt amb joves del Centre Ocupacional La Llum d' AMPANS.L’objectiu principal del projecte és compartir experiències per aprendre els uns dels altres.

El projecte va començar amb una xerrada per part dels tècnics d’ AMPANS als alumnes dels instituts sobre el tracte i les relacions amb les persones amb la discapacitat intel·lectual. Posteriorment es va organitzar una jornada de visita a les instal·lacions del Centre Ocupacional La Llum ( Santpedor) , per part dels alumnes i mestres dels instituts, en la qual van ser rebuts pels joves de l’entitat, que els van explicar el seu dia a dia i van compartir diverses dinàmiques. Els alumnes dels Instituts del Bages Sud han estat elaborant en les darreres setmanes un itinerari pels municipis de Sant Vicenç i Castellgalí, el qual es durà a terme el proper divendres, 10 de maig. Durant la jornada els joves participants viuran junts l’experiència de compartir l’itinerari, participar en jocs esportius i clourà amb un dinar. S’han plantejat diverses dinàmiques per tal que els joves puguin entendre i viure la discapacitat psíquica, física i / o sensorial i fomentar l’empatia i els valors del respecte, l’ajuda i el treball en equip.

El projecte rep el nom de Dos Rius amb un doble significat: el geogràfic, per la confluència dels rius Cardener i Llobregat al terme municipal de Castellgalí, i el simbòlic, per la col·laboració i l’aproximació de dues realitats ( els adolescents dels instituts i els joves amb discapacitat intel·lectual) de la nostra societat.